Thursday, November 3, 2016

Life အသက္ရွိျပီဆိုတာ ဘယ္ေတာ့လဲ
ဆရာခင္ဗ်ား က်ေနာ္ဆရာ့စာေတြ ဖတ္ျပီး နည္နည္း မရွင္းတာရိွလို႔ပါ။ ဗုဒြဘာသာအျမင္နဲ႔ပါ။ ဆရာက အေတြ႔အၾကဳံမ်ားေတာ့ ေမးၾကည့္တာပါ။
။ ေယာက္်ားေလးေတြ မာစတာေဘးရွင္း လုပ္ေတာ့ သုက္ပိုးေတြ သန္းနဲ႔ခ်ီျပီး ေသဆုံးပါတယ္။ သူတစ္ပါးအသက္ သန္းနဲ႔ခ်ီျပီး သက္ေနသလို မျဖစ္ဘူးလားဆရာ။ သာယာဖို႔အတြက္တစ္ခုတည္းနဲ႔ ေနာက္ျပီး ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး ထုတ္လိုက္မိတဲ့ သုက္ပိုးဆိုတာ ေရတြက္လို႔ကုိ မရေလာက္ေအာင္ မ်ားမွာပဲ။ မာစတာေဘးရွင္းလုပ္ရင္ အျပင္ထြက္ျပီး ခ်က္ခ်င္းေသ မိန္းမကို္ယ္ထဲ ထည့္ရင္ ၾကၾကာေနလို႔ရေသးတယ္ဆိုျပီး စိတ္ေျဖလို႔ရႏိုင္ပါသလားဆရာ။
၂။ ကို္ယ္ဝန္တားတဲ့အခါ ကေလးကိုပဲၾကည့္ျပီး အသက္တစ္ေခ်ာင္းလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဖ်က္ခ်ရင္လည္း ဝိုင္းကဲ့ရဲ႕ ရႈတ္ခ်တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသဆုံးသြားတဲ့ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ သုက္ပိုးေတြၾကေတာ့ ဘယ္သူမွမျမင္ၾကဘူး။ သုက္ပိုး တစ္ေကာင္ သတ္မိတာက တိရစာၧန္တစ္ေကာင္ သတ္မိတာနဲ႔တူပါသလာ။း
၃။ မိန္းမေတြမွာ သုက္ပိုးဆိုတာမရိွဘူးေနာ္။ ဒါဆိုသူတို႔ မမ်ိဳးဥက သုက္ပိုးလို သက္ရိွလားဆရာ။ တစ္လတစ္ခါ ေၾကြတယ္ဆိုေတာ့ တစ္လတစ္ခါ သူ႔ဘာသာသူ ေသသြားတာေပါ့။ ပါဏာတိပါတာကံမထိုက္ဘူးေပါ့။
က်ေနာ္ အေတြးလြန္သြားတာကို ခြင့္လႊတ္ပါဆရာ လူငယ္ပီပီ ေလွ်ာက္ေတြးၾကည့္တာပါ။ က်ေနာ္က တရားဘက္လည္း လို္က္စားတတ္လို႔ပါ။ ေျဖရတာရွည္သြားမယ္ဆိုရင္ ေျဖျပီးသားလင့္ေလးရိွရင္လည္း ေျပာပါေပးပါ။ က်ေနာ္ရွာဖတ္တာ မေတြ႔ေသးလို႔ပါ။ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ဆရာ။
၁။ သုက္ပိုးတမ်ိဳးတည္းကို (အသက္) လို႔ မသတ္မွတ္ပါ။ (အသက္) လို႔ဘယ္ေတာ့သတ္မွတ္သလဲ ေဆးပညာဘက္မွာ အျပင္းပြါးတာေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ပညာရွင္ကမွ သုက္ပိုးတခုထဲကို အသက္တခုလို႔ မယူဆပါ။ အသက္ျဖစ္တယ္၊ အသက္ကို ဖ်က္ဆီးတယ္၊ ေသေစတယ္ဆိုတာမွာေတာ့ ျငင္းၾကတယ္။ အမ်ားဆံုးလက္ခံထားကေတာ့ သုက္ပိုးနဲ႔ မိန္းမမ်ိဳးဥတို႔ (ေတြ႔ဆံု + ေပါင္းစပ္ + ဆဲလ္ေတြပြါးမ်ား)၊ ဒိေနာက္မွာ သားအိမ္ျပြန္ကေန သားအိမ္ထဲကို ဆင္းလာ၊ ေနာက္ဆံုး သားအိမ္အတြင္းနံရံမွာလာျပီး တြယ္ကပ္၊ ျမဳတ္ဝင္ခ်ိန္ေရာက္မွသာ သေႏၶသားလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီအဆင့္ ေရာက္ဘို႔ရာ အတူေနျပီးေနာက္ အနည္းဆံုး ၆ ရက္ၾကာမယ္။ ဒါေတာင္မွ ႏွလံုးခုန္တာကို မသိႏိုင္ေသးပါ။ ကိုယ္ဝန္ ၉-၁ဝ ပါတ္မတိုင္ခင္အထိ စက္နဲ႔ေတာင္ နားေထာင္မရေသးပါ။
၂။ မ-မ်ိဳးဥကိုလဲ အတူတူယူဆႏိုင္တယ္။ မ-မ်ိဳးဥက လႈပ္ရွားမႈမရွိပါ။ သုက္ပိုးကသာ လႈပ္ရွား-ကူးခတ္ႏိုင္တယ္။
ကိုယ္ဝန္ အေရးေပၚတားေဆးကိုလဲ ေသေစတာလလား၊ တားတာလားျငင္းခ်က္ေတြ အျပန္အလွန္ရွိပါတယ္။
၃။ သုက္ပိုးေရာ မ်ိဳးဥပါ အခ်င္းခ်င္းမေတြ႔ၾကရင္ အလိုလိုပ်က္စီးၾကတယ္။ ပေယာဂမပါဘဲ ပ်က္စီးတာျဖစ္တယ္။ သိတဲ့အတိုင္း အရာရာဟာ စကၠန္႔ (စကၠန္႔ထက္ တိုခ်င္တိုမယ္) မွာ ျဖစ္-ၾကီး-ပ်က္ ျဖစ္စဥ္အတိုင္း သံသရာလည္ ေနၾကတယ္ မဟုတ္ပါလား။ (ဘာသာေရးအဆံုးအမမွာ ျဖစ္-တည္-ပ်က္)
လူတေယာက္ ေသျပီဆိုတာကို (၁) ႏွလံုးမလုပ္ေတာ့တာနဲ႔ (၂) အသက္မရွဴေတာ့တာကို သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ဦးေႏွာက္ အလုပ္ကို သိပ္ထည့္တြက္ေလ့မရွိပါ။ အာရံုေၾကာစနစ္က ကိုယ္ဝန္ ၈ ပါတ္ထက္ေစာမျဖစ္ေသးပါ။ မေမြးမခ်င္း အသက္ရွဴျပီလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ လႈပ္ရွားမႈရွိတာ အသက္လား။ ေျပာဘို႔ခက္တယ္။ တခ်က္ကေလးမွ မလႈပ္ႏိုင္ဘဲ စက္နဲ႔ အသက္ဆက္ေနတဲ့လူနာေတြရွိတယ္။
တရားဥပေဒနဲ႔ တရားဓမၼ မတူၾကပါ။ တရားသေဘာထဲမွာလဲ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ သိထားျပီး မီးခဲကိုင္တာနဲ႔ မသိဘဲကိုင္မိတာ ဆိုတဲ့ ဥပမာ။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
Life အသက္ရွိျပီဆိုတာ ဘယ္ေတာ့လဲ (၂)
“သက္ရွိ” ဆိုတာ အဂၤါ (စြမ္းေဆာင္ရည္) ငါးရပ္ရွိရမယ္။
၁။ စနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားမႈရွိျခင္း၊
၂။ အရာပစၥည္းေတြနဲ႔ စြမ္းအင္ (အင္နာဂ်ီ) ရယူႏိုင္ျခင္း၊
၃။ ပါတ္ဝန္းက်င္ကိုတုန္႔ျပန္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း၊
၄။ မ်ိဳးပြါးႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း နဲ႔
၅။ သမမွ်တေအာင္ေနတတ္ျခင္း။
ဒီအေျခခံသေဘာနဲ႔ က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈကို ဆက္စပ္ေလ့လာပါမယ္။ သူတို႔ႏွစ္ခု ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈ ျဖစ္တာနဲ႔ ငါးမ်ိဳးလံုးအစြမ္းေတြရွိျပီလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။
ဇီဝေဗဒအလိုအရ Conception က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈ ျဖစ္ျပီဆိုကတည္းက မိခင္ေလာင္းရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ အတူတူ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ လူဆိုတာ ဦးေႏွာက္ႏွစ္ခု၊ လက္ ေလးေခ်ာင္း၊ ေျခေလးခ်ာင္း မပါရွိဘူး မဟုတ္ပါလား။ သေႏၶသားဟာ အာဟာရအတြက္ မိခင္ကိုမွီတည္ေနမွာေပမဲ့ သူ (မိခင္) ျပဳသမွ်ႏုရမဲ့ ဓားစာခံသေဘာ မဟုတ္ပါ။
၅-၆ ပါတ္ရွိျပီဆိုရင္ အထဲက ကေလးဟာ အာဟာရဓါတ္ကို ေက်ခ်က္ေနျပီ၊ စြန္ထုတ္မႈေတြလုပ္ေနျပီ၊ လႈပ္ရွားေနျပီ၊ ၾကီးထြားလာေနျပီ။ ၂၁ ရက္သေႏၶသားဟာ ႏွလံုးစခုန္ျပီ။ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ ေသြးအမ်ိဳးအစားနဲ႔သူရွိျပီ။ မေအနဲ႔ တူခ်င္မွ တူမယ္။ ရက္ ၄ဝ ရွိရင္ ဦးေႏွာက္လိႈင္းကို EEG နဲ႔စမ္းလို႔ရလာျပီ။
ေခတ္ေပၚ (ေမာ္လီကူလာ ဇီဝေဗဒ) အရ အသက္ဆိုတာ Conception က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈျဖစ္ျပီ ဆိုကတည္းကေန စတယ္လို႔ (ေမယို-ကလင္းနစ္) မ်ိဳးဗီဇဌာနအၾကီးအကဲ ေဒါက္တာ (ေဟမီး ေဂၚဒြန္) ကေျပာပါတယ္။
ေဆးသိပၸံပညာအရ လူတေယာက္ အသက္ရွင္ေန-မေနကို Spontaneous heart rhythm အလိုအေလွ်ာက္ ႏွလံုးခုန္မႈနဲ႔ Brain waves ဦးေႏွာက္လိႈင္းကိုၾကည့္ျပီး ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ ဥပမာ မကြယ္လြန္မီက အဂၤါအစိတ္အပိုင္းလွဴထားတဲ့သူ မေတာ္မဆမႈျဖစ္ျပီး ေသျပီလား၊ မေသေသးဘူးလားကို အဲဒီ ၂ ခ်က္နဲ႔ဆံုးျဖတ္ျပီးမွသာ လွဴထားတဲ့အဂၤါကို ဆရာဝန္ကေန ထုတ္ယူခြင့္ရွိပါတယ္။
ဆရာဝန္တိုင္းက ေဆးပညာဖခင္ၾကီးရဲ႕အဆိုအမိန္႔ကို (ဟစ္ပိုခေရးတီးစ္) ပဋိညာဥ္လို႔သတ္မွတ္ျပီး၊ ဆိုၾကရတာထဲမွာ -
“ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ မည္သူ႔ကိုမွ ေတာင္းခံလာေစကာမူ ေသေစမည့္ေဆးကိုေပးမည္မဟုတ္ပါ။ ထို႔ျပင္ အၾကံေပးမည္လည္း မဟုတ္ပါ။ အလားတူ အမ်ိုးသမီးတဦးကို ကိုယ္ဝန္ပ်က္ေစမည့္ ေဆးနည္းကိုလဲ ေပးမည္မဟုတ္ပါ။”
တရားဥပေဒဆိုတာ ႏိုင္ငံတခုနဲ႔တခု မတူပါ။ ဘာသာေရးအကန္႔အသတ္ေတြလဲ ဘာသာတရားတခုနဲ႔တခု မတူပါ။ ေဆးပညာဆိုတာကေတာ့ ရွိရွိသမွ်မွာ အတူတူသာျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ

No comments:

Post a Comment